April 05, 2011

Tarinoita vaatteista

Ompelusten tekeminen on tyhjentänyt mielikuvitukseni niin, että pukeutumisinnostus on ollut kateissa. Syytän myös ankeita ilmoja ja loskaisia katuja. Valoa tunnelin päässä on kuitenkin näkyvissä. Siellä tarkenee jo kevättakeissa! Tämä on minulla jo yritys numero kaksi talvitakkien kaappiin pakkaamisessa. Ensimmäinen yritys taisi olla turhan optimistisen aikaisin. Nyt ei enää tule takatalvea, eihän?
Vuosi sitten hankittu bikerini saa minkä tahansa ankean asun tuntumaan enemmän omalta. Olen tarjennut tällä jo monena päivänä eikä ole yhtään tullut kylmä.
Tämä hetken suosikki, turkoosi pampulahuivi on kirpparilta, ostettu jo kymmenkunta vuotta sitten. Muistan kun kiertelin pöytien välissä huivi ja pari muuta asiaa kädessäni ja ulkomaalainen mies (etelä-euroopasta, etelä-amerikasta?) tuli haastattelemaan minua. Hän oli tekemässä paikalla dokkaria ja pyysi minua esittelemään löytöjäni. Englannin kielen taitoni ei silloin ollut mikään loistava, mutta taisin saada muutaman hämmentyneen sanan suustani.
Ulkopukeutumiseeni pieni piristys a.k.a uudet nahkahanskat. Minulla oli ihanat siniset 2nd hand hanskat, jotka hukkasin talvella ja sen jälkeen olen käyttänyt vaan lapasia. Miinus neljäkymmentä prosenttia lappujen viilliinnyttämä alekorin luona en tyytynyt valitsemaan vaan yhtä paria vaan otin peräti kahdet. Sinisiä nimitän rebound-hanskoiksi, ne kun toimivat lohdukkeina menettämieni tilalla, vaikka väri ja malli aika erilainen onkin. Nuo neule varret ovat varsin kätevät, ei jää ranne paljaaksi edes pyörällä ajaessa.

Oi kevät kevät. Kohta uskaltaisi varmaan jo ruveta nostelemaan avokkaita eteisen hyllyyn!

2 comments:

  1. Mistäs alekorista noin kauniita käsineitä löytyy? Löytyisköhän yhtä kauniita myös Tampereen suunnalta? Olen hieman kaipaillut lisäystä omaan käsine-valikoimaani. Vuosia sitten hankitut kermanväriset Henkkamaukan nahkakäsineet alkavat olla sen verran kuluneet että tekisi mieli hommata parit uudet, mielellään jotkut värikkäät, nyt kun alan päästä eroon värivammaisuudestani :D

    ReplyDelete
  2. Aleksi 13:n, siellä on ihan pätevä asuste osasto muutenkin :)

    ReplyDelete