March 19, 2011

Helmat

Olen hamstrannut vuosikausia alushameita. (Lähinnä kokohameita, eli mekkoja, mutta alusmekko on niin hassu sana..) Satunnaista alusvaatekäyttöä lukuunottamatta  ne ovat päässeet päälle lähinnä yö- ja oloasuina, mutta viime aikoina olen innostunut käyttämään vaatekappaleita usein niiden alkuperäisessä tarkoituksessa, eli mekkojen ja hameiden alla.
Ja hitsit, että ne on käytännöllisiä. Tässä pari syytä miksi:
- saa helman laskeutumaan paremmin, ei takerru jalkoihin tai sukkahousuihin
- ei tarvitse arvella näkyykö päällyshameesta läpi, ohutkin alushame tuo lisää peittävyyttä
- hieman liian lyhyeen hameeseen saa lisää mittaa alushameella
- pitsihelman voi valita asuunkuuluvaksi asusteeksi
Ja tässä esimerkki. Lyhyt ja ohutta materiaalia oleva hamonen, jonka kanssa saa olla vähän varovainen, että helma pysyy kurissa. Ilman alushametta tämän kanssa on varminta pitää peittäviä sukkahousuja tai mielummin legginsejä, koska  helma saattaa huomaamatta jäädä kiinni laukkuun tai vyötärökaitaleeseen ja kankaastakin kuultaa hieman läpi. Seuraavaksi pitäisi keksiä, miten hyödyntäisin pukeutumisessa myös kauniita aluspaitoja ilman että näyttäisin siltä että olen unohtanut pukea päälleni.

2 comments:

  1. Ihana postaus :) Tosi kauniit alusmekot! Minäkin rakastan alusmekkoja, ikävä kyllä en vain ole löytänyt tarpeeksi isoja jotta voisin itse niitä käyttää. Yksi mummulta saatu on sopivan kokoinen, mutta se ei ole kovin nätti. Mutta jos löydän kirppikseltä edullisesti kauniin alusmekon ostan sen pois kuleksimasta vaikka olisi liian pienikin =)
    Samoista syistä olen itse alkanut käyttää myös alushameita viimevuosina. Mulla on yksi erityisen kaunis musta alushame (mummun peruja sekin) jota käytän usein sekä mekkojen että hameiden alla.

    ReplyDelete
  2. Kiitos ja kiva että tykkäsit postauksesta.

    Multakin löytyy pari vähemmän nättiä yksilöä. Olen ajatellut värjätä ne, sellanen mummobeige kun ei ole ihan mun mieleen. Lisäpitsi helmassa voisi myös tuoda kivaa piristystä.

    ReplyDelete